torsdag 3 februari 2011

Äntligen torsdag...

Jag älskar torsdagar, börjar jobbet senare, så jag hinner städa av huset innan jag åker iväg, ja om jag går upp extra tidigt alltså, men det är det värt. jag njuter så när jag kommer hem strax efter middagstid och bara kan säga till mig själv...Bodil, nu kan du gå ut och gå en stund om du vill, för här finns inget att göra...innan maten ska lagas iaf =) Det blev lutfisk idag, så nu är den maträtten färdigäten för denna julen.
Idag blev de ingen promenad heller. Jag hade lovat att installera en router, som jag köpt in, i församlingshemmet. Haha, jag trodde att det skulle vara gjort på en halvtimme...men icke sa Nicke. Jag satt nog där i 1,5 timme och det funkar fortfarande inte.....men jag ger mig inte....

 Vi  har idag fortsatt jobba med dikter på svenskan, när jag äntligen halkat mig till skolan. Det var blankis på vår byaväg, så jag började nog bromsa, ned från mina 10 km/timman, i minst 50 meter innan stoppet. Och jag lyckades stanna lagom innan vägen. Fy för denna halka, nu vill jag kunna gå ut på promenad som vanligt.

Med mina SVA-elever jobbar jag för fullt med texthäftet till det nationella provet som är i nästa vecka. Det är riktigt bra texter i häftet i år, man blir inspirerad till att skriva och läsa mer när man går igenom de texter som finns. Jag hoppas att några av mina elever kommer att klara  ett G på dessa prov. De är så duktiga på att ta in det nya språket.  Vi har otroligt god hjälp av datorn i undervisningen med de nyanlända eleverna, Då känns det extra bra att vara en 1-1-kommun.

Idag började körövningarna igen. Yes!! Det är så roligt att få sjunga och skratta med mina goa vänner i kören. Vi ökar på medlemsantalet hela tiden, idag kom det två nya med, så nu är vi mååånga som tar ton i vår kyrka. Vi fick även veta att det är lite roliga saker på gång...lite i vår och lite i höst =)

Lite vårkänslor intill mig nu =)

Men nu är det dags för sängen, i morgon ska jag träffa en ny elev som kommer från ett annat land. Jag ska till Älvsered och hälsa på, spännande att se vem jag träffar där.

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Positiva du! Idag är det väl mer modd än is på vägen, eller egentligen ganska packad snö. Men den kanske försvinner och tar med lite av isen.
Lät mina barn göra nonsensord dikter . ... Det var kul... men inget för barn som nyss kommit till Sverige.
Skulle oxå vilja vara med i din kör. Känns som om det är ett stort steg att gå med i någon av jätteförsamlingens körer ..... men, men .. det är bara att bestämma sig... och dit har jag inte komit än. Ha en bra helg!

Unknown sa...

Roligt att ha några spännande utmaningar framför sig med kören. En router kan också vara en utmaning. Ha en riktigt skön helg!