lördag 20 november 2010

Nu är det lördag igen och....

...så satt jag och deppa.... Skojar bara ju =) Hade turen att få gratisbiljetter till Jörgen Mörnbäcks show i Falkenberg i kväll. Det var en jobbarkompis som lade ut biljetterna på vårt intranet, och minuten efter var jag inne och tingade dem. Och jag fick dem. Han hade tävlat och vunnit dem från tidningen men samtidigt hade han blivit bjuden och gav därför bort biljetterna. Tack Niclas det kommer att bli en mycket trevlig kväll, det är jag övertygad om. Vi kommer med all säkerhet att träffas där =) Så vem kan deppa då...

Igår hade jag en dag som inte var som vanligt. Idrottshallen invigdes och vi var med som publik och medverkade under hela dagen. Skoj att vara med när tv, tidningar och radio var där. Och den blev verkligen jättefin.

Igår hade vi en underbart skön hemmakväll, god mat och slötittande på tv, vad kan man mer begära. Döttrarna kom och gick, ut på dans i snöovädret och hem från badresa med scouterna. Så lugnt kanske det inte var egentligen utan det var som vanligt hos familjen hip-happ =)

En av mina bloggisar har gjort ett inlägg om att få tycka till och i samband med det vill jag skriva om uppmaningen vi fick om att vara med på FaceBook i vår yrkesroll. Vi ska inte skriva vad vi tycker och får verkligen tänka efter om inlägget låter ok ur alla synvinklar. Det är ju så att lite av det roliga bara försvinner...där kan man väl ändå få skoja till det lite? Och framför allt komma med lite egna synpunkter!!! Vi får väl se hur diskussionen kommer att gå vidare, men vidare kommer den att gå det är jag säker på. Tänk att man inte får tycka något utan att man gör fel. Jag som igår var glad att det var fredag, hur kommer det att sluta!!

Nu räknar jag ned tills ljusstakarna kommer att komma upp i alla fönster =)

2 kommentarer:

femfemman sa...

Tack för uppmärksamheten. Jo, jag fick riktigt ont i magen när vi pratade igår, vi gamla kollegor... och sedan fortsatte disussionen på FB. Jörgen Mörnbäck - låter KUL, KUL, KUL!
Ha en kul kväll!

Unknown sa...

Hoppas kvällen blev kul. Tyck på! Vi bor i Sverige och vi har yttrandefrihet. Så länge vi inte kränker någon får vi säga vad vi tycker. Så tycker jag.