tisdag 16 november 2010

Första besöket i vår nya idrottshall

Idag har det varit en dag med fullt ös. Satte mig för en stund sedan för att gå igenom mail och annat som väntat på svar. Innan dess har det varit full fart. Idag har jag undervisat på låg och mellanstadiet. Det är kul att se vad de små eleverna verkligen går framåt i sitt nya språk. De snappar upp så mycket nya ord på en dag så jag är imponerad av det. Tänk om en annan kunde ta till sig så mycket nytt på en enda dag. Wow!

Sedan var det dags att bege sig till brottsplatsen igen, Ullared, vi hade områdesträff där idag. Då är alla skolor i rektorsområdet med. Idag var det intressant, vi pratade Lgr11, mycket funderingar och lite diskussioner. men vi kom på att det antagligen kommer att bli mycket bra. Den är mer detaljerad än vad den gamla läroplanen var. Så vi ser fram emot att få veta mer.
Och vi vill att alla samtidigt ska få möjlighet att jobba mer med detta, oavsett vilken årskurs man undervisar i. Det framförde vi önskan om till våra rektorer.

Sist på arbetsdagen fick vi en visning av nya idrottshallen i Ullared, den är kanonfin och invigning sker på fredag med medverkan av elever från skolan.
Väl hemma var det dags för kladdkakan att bakas och äggen att kokas. Jag hade nämligen min sista Ödehusbokcirkelträff hos mig i kväll. Hade en timme att fixa till allt innan de kom, och det gick i en faslig fart. De kom fyra personer och vi diskuterade och fikade. Det var en riktigt bra kväll. Nu är jag trött och sängen väntar.

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Skulle vara kul att höramer om hur ni diskuterade kring Ödehuset. Jag gillade ju den boken. Visade vägen till ett gott synsätt!