tisdag 30 november 2010

Andersdagen

Så var det då Anders igen, och som han braskar kan ju bara julen slaska. Ja, ja det blir som det blir, men tiden fram till dess har man fullt upp.

Idag har jag bakat lussekatter för hela slanten, nästan iaf. jag startade dagen med att baka hela förmiddagen med 3-5:an vi fick ihop över 200. Det känner jag med nöjd med! Och de kommer att avnjutas på luciadagen tillsammans med det vi ska baka nästa tisdag...

Jag har haft inskrivning av en elev som kommer från Thailand idag. Han kom i förra veckan och jag tror att han upplevde det som chock, komma från den goa värmen till denna otroliga kylan, i november, känns säkert mycket konstigt. Men han verkar vara så positiv så det kommer säkert att gå mycket bra. Många ämnen i den thailändska skolan som han hade mycket bra omdömen i. Så bara språket kommer så är det nog inte så svårt. Men vi kommer att jobba hårt med svenska i början. Det blir en utmaning för oss båda, men en spännande och rolig sådan.

Mitt hälsoinspirerande på jobbet började bra. De åt gröten och skinkmackan och drack glöggen med glädje. Sedan curlingen som var så rolig att prova på. Jag är nästan expert inför nästa veckas utmaning med klass 7a. Eller inte...vi får se efter nästa onsdag =)

När jag kom hem var jag så inspirerad så jag bakade ett gäng lussekatter av bara farten hemma också . Så prickar jag av det från listan.

Inga kommentarer: