måndag 6 september 2010

Mycket kan hända på en måndag

Två tiolitersgrytor och en femliters kokades dessa godingar i =)
Då har jag alltså kommit igång med denna terminens gympa...det funkade med det ny programmet, trots att jag inte övat så väldigt mycket....eller nästan inte alls =)
Men när vi kom hem från gympapasset var grannen, som är sjuksköterska här, D hade fått getingstick och är superallergisk. Men han hade gjort precis som han skulle, tagit tabletter och sedan ringt 112 för att få veta vad han skulle göra därefter grannen.
Hon kom och hjälpte till med att ge spruta...eller inte D fick sätta den själv i låret. Sedan ringde hon upp 112 och bad att de skulle komma för kolla upp honom. De kom och ville ta med honom för observation. Han ringde just och sa att han hade sådan huvudvärk men att han nog får komma hem om några timmar. Så min nattsömn blir nog störd i natt, men vad gör väl det om allt går så bra som det gjorde denna gången =))
Det är i detta huset bordet och stolarna bor nu.

Helgen som var avsatt till övning gick till så mycket annat. Vi skulle åka till döttrarna i Växjö med möbler och lite annat smått & gott. Vi hade räknat ut att bilen skulle bli fullastad av alla nödvändiga saker. Då snackar vi en kombibil!! men på lördagsmorgonen skulle mannen i huset byta en glödlampa i bilen och öppnade av den anledningen motorhuven och såg då att bilen inte mådde så bra...diesel över hela motorn mer eller mindre. Den var inne på service för ett par tre veckor sedan, då bytte de bränslefilter som tydligen inte kommit riktigt på plats...så här har jag kört massor av mil och dieseln bara sprutat ut, inte bra!! Vi kom då på att vi skulle ta caddyn, jag eller D skulle få stanna hemma då det bara finns två sittplatser i den, men ett väldigt stort lastutrymme!! Men efter samtal med döttrarna ville de att båda föräldrarna skulle med, så vad gör man då...???
Jo, man tar den minsta bilen som vi förfogar över i familjen och lastar den överfull med allt möjligt.
Det fanns inte mycket plats kvar i baksätet när bordet var på plats...men Moa satt där när vi väl låst dörren om både henne och kartongen...hennes talesätt är Man kan det man vill!!!
I detta hus bor äldsta dottern

Det blev en heldag på Campus och vi var inte hemma förrän halv nio på kvällen. Då dukade vi tre upp till en riktig frossarkväll med havskräftor...finns inget godare säger jag bara =)))
Vi åt så vi blev mätta på den goda smaken.
Jag kokade drygt fem kilo kräftor dagen innan, vi åt några på fredagskvällen då vi hade vänner här på bastubad och mat. De tyckte att det smakade riktigt gott, då ska jag säga att smaken kom mer till sin rätt dagen efter...slurp och mums =P

Igår var det dags för körupptakt lite i "smyg" vi börjar egentligen på torsdag men var med på den sista friluftsgudstjänsten för i år med lite sånger som vi kan riktigt bra...=)))

Denna veckan är fulltecknad, i morgon har vi föreläsning om visionsarbete till klockan halv 6 på onsdag ska jag till Falkenberg för en träff på bibblan där de presenterar nya böcker....
Efter det har jag tänkt gå på en föreläsning om sociala medier, bloggar och annat =))
Så då kommer jag att ligga kvar i vårt "andra" hem, det ska bli kul att utnyttja det på så sätt. På torsdag har jag sovmorgon så då kan jag njuta fullt ut av den...ingen som stör mig.
Skulle egentligen klämt in ett möte till...men det blev för tajt.

Kämpar nu på för att få mer resurs till elever i klassen! Det är inte lätt, trots att vi har elever som har haft det tidigare, det är inte lätt att hinna med 23 elever som vill ha hjälp på en och samma gång!!! Vad gör man dessa som inte jobbar på alls, det saknas en inre motor för att de ska fungera? Vi hoppas fortfarande på att vi ska få assistent till klassen, i alla fall några dagar i veckan.

Jag känner mig så duktig idag nu när jag kommit igång med gymnastiken igen, jag börjar redan känna av träningsvärk i mage, hoppas att det gör nytta så att magen drar ihop sig lite, och i axlar & skuldror. Det är något som är ontskönt på något sätt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fullt ös som vanligt. Flyttlassen går lite kors och tvärs i landet.

Visst är det svårt att hinna med alla när klasserna är stora. V har 30 elever i sexan och alla har inte den inre motorn.

Skönt att det gick bra med getingsticket. Fula rackare det där!

anna-lena sa...

Usch vad jobbigt att reagera så på getingstick. Och getingarna hittar gärna till den som är extra utsatt.
Tur att det gick bra.
Jobbigt med stora klasser när motorerna saknas. Vi saknar ju också en del resurser - speciallärare - men just nu funkar alla i min toppenklass så bra de kan efter sina förutsättningar. Hoppas det håller i sig.