onsdag 11 augusti 2010

Arbetet kallar

Här går sommaren mot sitt slut ; )

Idag drog vi igång, skönt att komma in i vardagslunken igen. Nu har man nästan gått och blivit försoffad och rund och trind om magen efter allt gott jag ätit och druckit under sommaren. Men det kan det vara värt för det har varit en kanonsommar!! Jag har bara varit, och gjort trevliga och roliga saker. Träffat trevliga människor, både nya bekantskaper och gamla godingar =)
Och alla möten har på något sätt givit mig nya kunskaper och insikter, intressant att man lär sig nått nytt hela tiden.

På jobbet idagvar det två nya ansikten som kommer att jobba i vårt arbetslag, annars var det samma gamla kollegor. En del byte av arbetslag har det blivit till detta läsår, sorgligt att mista en kollega, även om det bara blir till ett annat arbetslag på skolan. Ja det saknas tre av kollegorna som blivit övertalig på vår enhet, och därför börjat jobba på andra ställen inom kommunen. Men de kommer säkert att få det bra där, och vi kommer att träffas ändå i olika konstellationer, gott att veta. Igår blev det äntligen plockat lite blåbär för min del och en liten del av dessa gick åt till en kaka/paj som jag gjorde för att bjuda en kollega som hade gift sig, tyst och lugnt i lördags. Jag fick ett litet samtal från "frun" igår + en önskan om paj från en kollega via fb. Så det var väl bara att göra det. Annarsär det inte så många som har fb utan jag fick veta en del nyheter när jag kom på plats. Det är kul det också, lite blandning av allt, lite vet man och lite är hemligt tills man stöter på personer irl =)
Sista badet för i år?

I morgon kommer jag att introduceras i mitt nya arbete som samordnare för invandrare i vårt rektorsområde. Det ska bli oerhört intressant att lära känna hela familjerna och inte bara barnen. Återkommer med vad arbetet innebär. Så jag ska till den trevliga staden Falkenberg för ett besök på Bun och samtidigt passa på att ha ett överlämnande av en elev som flyttat till stan.
Men morgonen inleds med att jag börjar med att lägga schema...det är inte klart än...mycket pussel återstår =( Men vi kommer säkert att bli klara på fredag...hoppas jag =) Vi är ju fyra som ska slå våra kloka huvuden ihop.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att vara igång förstår jag. Jag börjar imorgon. Det låter spännande med samordnarjobbet. Ser fram emot rapporter från det. Ska ju också vara en sorts samordnare, projektledare för matteprojektet. Det ser jag fram emnot.

anna-lena sa...

Fina, men lite sorgliga bilder. Jag tror att det kan bli fler bad och att sommaren varar en månad till.
Spännande jobb du har, ska bli intressant att höra om det.

Black Iris sa...

Det är roligt att höra lite om vad andra arbetar med.
Man är så uppe i sitt egna arbete med omorganisationer, nya chefer m.m. så det är faktiskt bra att höra ibland hur andra har det.

Maidi