onsdag 7 juli 2010

Sommartider...hej, hej...


Ja, nu är det sommartider, vilket innebär att det händer mycket och tiden för bloggandet blir mindre...Snabb uppdatering på fb är vad man hinner och kan även göra på språng, så ni vet vad som händer i mitt liv även om det inte blir i bloggform....om nu någon är intresserad ; )
Sedan förra veckan har det hänt en del, cykling till Falkenberg och huset vi införskaffat där. Ja, jag vet att vi är lite knäppa...skaffa oss mer arbete än vad vi har, det behövdes inte så att säga. men det har blivit lite av ett favvoställe för oss alla i familjen. Är det dessutom cykelavstånd på ca 6 mil kan man ju inte säga nej =))
Det ligger nära både strand och stad, med utbudet av nöje och affärer...kan inte bli bättre.
Jo, för det är dessutom inte mycket underhåll...20 kvm gräsmatta, plattor på utsidan vilkt betyder minamalt med skötsel och nyrenoverat... ska bara byta två fönster och lite dörrar, vilket sker till helgen. Sedan kan vi köra ned utan släpkärra efter, kanske på mc...eller cykel allt är ju på plats och det är våra saker i skåpen =)

Nu är det uppbokat i vårt hus, som vi hyr ut hela sommaren med byte på lördagar, vilket innebär städning varje lördag. Det ger goa pengar till våra döttrar som utför jobbet.
Fyrtioårsfest har vi också lyckats hinna med i helgen som gick. Svägerskan fyller i oktober, men ville uppleva hur det var att bli firad på sommaren, och hon lyckades pricka in rätt dag. I lördags var det riktig högsommarvärme. Kul att träffa nya människor och gamla bekantskaper. Bra ös och god mat, helt perfekt med andra ord.

Annars har jag bara varvat ned och bara varit, cyklat, promenerat och inte minst badat. Nu är jag i kapp mig vad det gäller harmoni. Det var lite mycket mot slutet, förstår jag nu...
Nu kan jag till och med tycka att det är roligt att putsa fönster och låta det ta den tid det tar utan att stressa...LYX!!
Skulle gjutit i betong men nu får det ligga på is i några dagar, har ju allt material hemma så det får bli på måndag...det vill jag ju så gärna göra =)

idag ska jag och en av mina svägerskor åka till Falkenberg för att titta lite i affärer och sedan kommer övriga familjen och svägerskan från Schweiz med särbo + svärmor dit för att se vårt nyförvärv samt äta middag hos oss. Jag blir sedan tillsammans med svägerskan kvar tills i morgon, hem för möte med körens styrelse. Funderar lite på vad som ska diskuteras, fick kallelse igår...hm... Men i morgon har jag svaret.

De hade visst sagt på radio i veckan att anledningen till att vi tyckte att sommaren var oändlig när vi var barn, var att barnen levde i nuet...då blir det så. Men jag funderar på om det stämmer med dagens barn, de är inbokade på olika aktiviteter, fotbollsträningar, matcher, vara med på än det ena än det andra. När vi var barn hade vi verkligen lov från allt och njöt av dagen som kom. Inga mobiler eller datakontakter som måste få veta allt som händer. Så jag ska nog försöka att leva ännu mer just för dagen...men på fredag har jag bestämt mig för att plocka jordgubbar...så långt kan jag väl bestämma iaf =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att njuta av nuet, bli barn på nytt. Det kanske därför det är så roligt att gegga med betongen. Man återupplever geggandet. Lycka till med ert "paradis"!

femfemman sa...

Låter härligt med Falkenbergshuset ... är ju idealsikt på så nära håll.Och vilken tillgång att bo både vid hav och i skog!