torsdag 17 juni 2010

Ledighet framför mig...



Nu har min ledighet börjat och nu känns den oändlig, men det är nog bara en kort tid som det känns så =)
Idag har jag inte fått gjort så väldigt mycket...jag hade en plan igår och den var att jag skulle ut på promenad och sedan skulle jag städa huset. Efter det skulle klockan nog bara vara ca. 9 halv 10, så jag skulle ha hela dagen på mig till att göra vad jag ville.
Sanningen blev följande: jag sov till halv 9, gick upp och strosade omkring i nattlinnet och pratade med Hannah som var hemma på en visit från UV-lägret...klockan blev halv 10 och Dan kom hem för frukostfika. Sedan kom det ett inslag jag inte hade räknat med. Det var några som kom och släppte in ett stort antal änder i en sjö i närheten. Hela familjen åkte med för att titta på detta. Det var intressant och annorlunda. Så när vi återigen kom hem var det dags att börja med lunchen...ja annat kom i vägen hela tiden, så när klockan var halv 7 i kväll då började jag städa hela huset. Men då gick det finfint, ingen mer än jag var hemma. Klar blev jag så småningom, så man kan säga att jag gjorde allt i omvänd ordning, men gjort blev det vilket är huvudsaken.

Om morgondagen vet jag inte så mycket än, men då ska jag ta mig ut på en morgonpromenad och njuta av naturen. Kanske tar en långpromenad för att se till änderna. =)
Så tänkte jag kanske ta tag i min stryktvätt, högen har vuxit fritt under ett antal veckor nu...

Jag håller samtidigt på att fundera på vilka byttor och skålar jag ska ta med till bloggvännen när vi ska gjuta i betong på tisdag. Helst ska man ha två med två centimeters skillnad i storlek, hm, det blir att fundera och mäta på olika saker. Jag har tänkt att göra någon kruka och något ljusfat, men vi får se vad det blir i slutändan.

Innan den dagen kommer ska vi ha en helg, där jag har för mig att det ska vara ett bröllop, det ska vi nog titta lite på i alla fall.
Tänkvärt ord från min kalender får avsluta detta nonsensinlägg, då kanske ni kommer ihåg något vettigt från denna sidan =))

Varaktig lycka kommer inte av vad du får, utan av vad du ger.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härliga bilder från er sjö! Hoppas änderna trivs. Har också kommit igång sent idag, men det brukar jag göra. Jobbar sent i stället. Rensade ogräs mellan 19 och 21.

bollebygdsbo sa...

Vilken härlig dag du fick!
Så skönt för dig.

Jag har också planerat, länge, att göra några betonggrejer.
Vi har just nu ett stoooort rabarberblad som jag tänker använda mig av.