tisdag 1 juni 2010

Ett körkort till i familjen


Idag har vår lilla Moa tagit körkort, det är inte klokt vad tiden går...hon är yngst och nu tar hon bilen själv och rattar iväg. I kväll åkte hon och två kompisar till Falkenberg för att äta pizza helt enkelt...livet leker ibland =)
Den nya körkortsinnehavaren

Hannah har idag skrivit sin sista salstenta för detta läsåret, en hemtenta ska in på fredag sedan är hon färdig och kommer hem för att arbeta i sommar.

Stina börjar komma in i rutinerna med att jobba på olika ställen igen. Ikväll har hon varit och övat skytte inför sin jägarskolsexamen...pust, att de orkar hålla på så alla flickorna, vara överallt på en gång.
Fast jag har också flängt på vägarna idag, klockan 8 var jag i Falkenberg för att följa mina elever till test för Svenska som andraspråk. De kom igång och sedan lämnade jag dem hos dem som hade hand om e´t ...åkte till skolan för att prata betyg och hjälpa dem som hade uppgifter kvar i hkk. Det blev bra samtal om betyg med eleverna, de är ofta väldigt medvetna om var de ligger på betygsskalan och så vet de vad som egentligen förväntas av dem på de olika nivåerna.
Jag tycker att det är viktigt att de får chans att säga vad de tycker om sin arbetsinsats, och att man utifrån det pratar om min uppfattning...de överensstämmer nästan alltid. Tack och lov!!

I morse när jag gick på promenad såg jag liljekonvaljeknoppar, då kändes verkligen skolavslutningen nära =)
Äppelblommen är också mycket fin nu. Jag vill nästan stanna tiden och hålla kvar den här ett tag...

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Snart, snart vill jag också förlänga utevistelsetiden ... när syrenerna slår ut. Grattis till körkortet ... alltid skönt är det är fixat! Man är ju lika nervös som uppköraren, den dagen som det är dags.
Låter intressant det där med betygsprat.Sån´t har jag ju aldtrig gjort ... men får sannolikt göra ... nästa gång jag har en sexa...

Unknown sa...

Än så länge slipper vi betygsprat. Men att presentera kunskapsprofiler som inte ser så bra ut är inte heller så upplyftande. Det kan vara jobbigt när mamman gråter vilket jag var med om idag.

Det är så härligt ute nu. Men idag har jag bara jobbat och varit på styrelsemöte. Hoppas på en fin utedag imorgon. Först brännboll och sedan förhoppningsvis i trädgården.