tisdag 19 januari 2010

Mötenas dag

Idag har det varit mötenas dag...jag har hunnit med 4 olika möten. Tre var på skolan och ett på kvällstid. Och på alla möten jag varit har jag tagit på mig en eller annan uppgift..."bara för att du kan det och gör det så bra" stuket har det nog varit på många av dem.
 Men någon ny uppgift har jag nog lyckats pricka in =))
Så på det viset kommer jag att lära mig något nytt igen...


Annars har dagen varit bra, jobbet i hkk-salen innebär som vanligt att jag inte tar av mig min kofta på hela dagen!!! Det är så kallt där så man huttrar även när man har kofta på sig. Men med anledning av kyla och värme måste jag berätta om byggandet av gymnastikhallen i Ullared, den är i full gång. Nu ska de koppla ihop sig med panncentralen vi har vid skolan. Detta görs med hjälp av en kulvert, det är den de gräver...eller försöker gräva nu. Idag hade de lagt kol som de eldade för att värma upp jorden så de kunde gräva. Det var en ganska lång bit som de försökte få uppvärmd. Man kan verkligen undra om det kan löna sig, eller var slutnotan hamnar...?? Så frusen är jag inte i alla fall =)

I skolan idag hade vi APT och då fick vi höra en liten sammanfattning av vad de som var på BETT hade hittat. Det verkade vara mycket saker som de kommer att förmedla mer detaljerat senare. Jag tyckte att det verkade bara bra saker som vi snart ska börja nosa på i vår skola. De hade bl.a. varit på skolbesök och sett en del saker som fick igång tankeverksamheten hos dem. De sa alla som var med att huvudet är sprängfullt av idéer. Så nu bara vi väntar på att komma åt dem...idéerna alltså =))



Jag fortsätter att försöka få kontakt med någon som kan vara med på digitala sagor i E-twinning, har tänkt att försöka få med ett par länder. men det återstår att se om jag kan lyckas med det... Lite spännande är det att komma in i en helt ny värld, med annat språk och tankesätt. För man måste försöka tänka sig in i hur det kan vara i de andra skolorna och kulturerna.

Jag hittade nya övningar till mina Sva-elever på nätet idag. Då blev både jag och de glada! så nu har vi mycket att göra i morgon. Då ska jag även följa med min klass ned till vårdcentralen för att de ska få ta andra dosen av vaccinet. De fick bara halv dos förra gången. Så även i morgon kommer det att hända lite olika saker där jag säkert kommer att lära mig något nytt!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Alltid kul att lära nytt bara det kommer i lagom doser så inte huvudet blir för fullt.

femfemman sa...

Berättade om BETT för mina kollegor idag på gemensamma konferensen. De var synnerligen intresserade. Vill gärna testa bla. läromedlet Espresso.Roligt att resan till London lan sprida ringar på vattnet. Villhemskt gärna veta vad ni i praktiken får ut av BETT-besöket.
Är även F-berg kommuns F-5skolor långt framme vad det gäller datorer. Skulle i så fall gärna komma på besök till en sådan skola ... har du någon kontakt att rekommendera.
Hoppas att du snart får e-twinning kontakt.....det finns säkert folk därute som vill jobba med dej.

Bodil sa...

Ja, jag hoppas också att det blir napp
i Europa snart =)

Vi ska prata mycket mer om BETT framöver.

har också pratat om dig och ditt engagemang i E-twinning. Så rektorn var intresserad av att få veta mer...av dig A-L =)

Ska ta reda på hur de tänker om datorer i F-% men jag tror att de inte tänker satsa på det. Vi har i Stockholm och Göteborg, tror jag, skolor som jobbar i dessa åldrar. Men ni är så välkomna ändå för att se hur vi jobbar i högstadiet =)