fredag 1 januari 2010

Isen lockade

Idag har vi tillbringat en stor del av den vakna tiden på isen. Ja, ja vi vaknade inte så tidigt kan man säga, efter en trevlig och sen kväll sov man gott långt fram på förmiddagen =) Det är inte klokt vad det är skönt när man kan vända på dygnet under ett par veckor. Men nu börjar snart ledigheten att närma sig sitt slut...5 sovmorgnar kvar...

Spår av människor

Vi hade en mycket trevlig kväll igår med goda vänner. Vi var bara fyra personer men så trevligt och gott allt var. Festlig dukning och fantastisk nyårsmeny som inleddes med räkröra av något slag. Mycket grönsaker och god sås. Huvudrätten var en fantastisk god köttgryta med potatis och rotfrukter i ugn...mmmm... så gott det var. Grytan hade kokat ett tag i rödvin som satte smak på såsen. Till dessert fick vi cocospannacotta, den var bara så underbart god...till den fick vi exotiska frukter. Sedan blev det som vanligt lite gotter och goda drycker. Vi stannade ett bar tag efter tolvslaget, så vi var hemma vid halv tre...

Därför valde vi att ha en extra lång sovmorgon idag =)


Äldsta dottern


Yngsta dottern
Men sedan gick vi ut på sjön med skridskor, spark och varm choklad. Det blev en tur med sparken runt sjön för min del, cirka 5-6 km. Jag kan säga att jag var varm när jag kom tillbaka till bryggan igen. Jag skulle ålt skridskor men mina skridskor satt på en av döttrarna så jag fick ta de nyinköpta hockeyrören, de kunde jag inte alls åka med. Men spark är bara att ha i alla lägen på isen. Senare kom även mellandottern hem, hon började jobba klockan 7 i morse. Lite segt var det nog för henne, hon lade sig vid halv 4 i morse =). Hon tog de skridskor jag ej kunde åka på och svävade ut mot Vindö.

Nu är vi åter samlade alla efter olika utflykter på nyårsaftonen, så nu är det dags för lite mat. Idag kommer det att bli pizza som vi lagar tillsammans. Det känns som ett bra alternativ som mat idag.


Åkturen avslutad

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig dag! Har inte kollat isen på Rannäsasjön än. Måste nog ta en tur ner dit en dag. Så skönt att vara ute även om det är kallt.

anna-lena sa...

Så härligt det ser ut. Och jag som suttit inne hela dagen, och först nu så känner jag mig PIGG och sugen på att gå ut. Men gamlingar ska inte gå ut i mörkret på nyfallen snö..... så jag får väl ta en dust till med det där spelet som din syster fått mig att nörda in på. Tack för det fina messet