måndag 25 januari 2010

En hel måndag på jobbet!!

Idag har jag faktiskt jobbat hela dagen. Det har jag inte gjort någon måndag på denna terminen =)
Men idag fick jag även vara med på lagkonferensen. Vi hade klasskonfrens för en klass idag. Det är den klass som verkligen behöver resurser som inte finns!! Jag satt och funderade på om inte vår rektor skulle trotsa alla besparingar och göra det absolut bästa för eleverna som behöver stöd av alla slag. Han skulle helt enkelt sätta in assistenter till två-tre elever i klassen. Alla hade vunnit på det, även notan hade sett dyr ut nu. Vi kan inte stirra oss blinda på nuet, vi måste våga satsa för att få ett bra resultat!! Tänker framföra mina tankar i morgon, så har jag gjort det i alla fall...

Något som slagit mig under den sista veckan är att så många tänker på en och bryr sig om. Det värmer!! Kollegor av alla slag har kommit fram för att fråga hur det är? Om jag fått svar på prover, osv. Jag har även fått kramar från en massa människor som tänker på mig och bryr sig om. Tankar ifrån vänner som jag inte möter i det verkliga livet bryr sig.Tack för att alla ni finns!!

Idag körde jag gympapasset trots att jag egentligen inte skulle, med bihålleinflammation. Men jag mår bra och allt känns helt ok. Det var otroligt roligt idag, sammanlagt så var vi 22 st. i vår lilla gympahall. KUL!! Alla fick plats och kände att rörelsena gjorde nytta. Vad som är extra kul är att det är många män som följer med sina kvinnor till passet. Det blir en social bit här i vårt lilla samhälle. Sedan kan de ju inte klaga på priset, allt som allt krävs det bara ett medlemskap i gymnastik och idrottsföreningen på orten. Det kostar 50:-/pers. och år eller familjemedlemskap 125:-/ år Det kan man verligen inte klaga på om man dessutom kommer att gå alla 25-30 gångerna som det är på året. Vi satsar helt enkelt på ett friskare Broaryd!!! Utan utgifter...enbart vinst...Bättre hälsa =))

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Bra att du tänker såga ifrån.HHoppas att det hjälper! Kan inte förstå hur de som makten har kan ta på siott ansvar att inte varje elev får den hjälp den behöver.Gympa är superbra ... orkade inte spinningen igår .... kände mig för usel för det... hoppas vara fit for fight till torsdagens step/styrka. Väntar mest av allt på långa härliga vårpromenader!

Unknown sa...

Bra att någon ryter! Stå på er! Försök få med föräldrarna. Det tar bättre när de säger ifrån. Hörde på vårt föräldramöte en mamma som kontaktat alla ledamöter i BUN. Bra, och nu är det valår.

Blir avis när jag hör hur mycket ni orkar röra på er. Har inte orkat komma igång som tidigare, men det ska bli av.