onsdag 21 oktober 2009

Våra nya kossor



Jag måste bara ta mig tid till att lägga in bilder på våra nya svarta Highland Cattle. De är så små och söta=).





Har inte tid med så mycket annat just nu. Igår fick jag sätta händerna i ca 40-50 kg älgkött direkt när jag kom hem efter konferensen. Men det var fint styckat och hamnade i frysen ganska snabbt. Det ska bli gott att hitta det där senare under året som går innan ny älgjakt går av stapeln.

Behöver röja lite här hemma, tvätt och städning står högt på schemat under kvällarna fram till söndag.
På lovet måste jag nog putsa fönstren, om jag vill se bra ut =)

Men söndag till tisdag är jag i Stockholm, jag har alltid tänkt att jag ska åka till Skolforum någon gång. I år kan jag göra det eftersom jag har ledigt hela lovet. Vilket antagligen är en engångsföreteelse. Jag har ju gjort klar  PIM 2.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till PIM2! Trean är inte så svår. Ha det så trevligt på Skolforum. Skulle vilja åka men det får bli ett annat år. Ses vi på torsdagen?

anna-lena sa...

Söta nötter .... jag är synnerligen fascinerad av dessa långhåriga kreatur. Var i Skottland förra sommarn - hade väntat mig se de här varelserna vandra i flockar på höglandet.
Vi såg EN - säkert ett "utställningex" - för det var utanför ett matställe...
Hoppas att vi kommer i väg till Broaryds kyrka - då ska jag passa på att titta på era vackra djur också.
Ses vi på torsdag? hos mej? På Linnea i Gislaved? Hos Gösta i Smålandsstenar?

Lena Norgren sa...

Hoppas skolforum gav dej något nyttigt och att du nu kan njuta av ledigheten utan allt Pimmande....Pim 3 är riktigt rolig att göra och nu jag jobbar på med Pim 4.....:. Givetvis ksa jag njuta av lovet också!

LEna Norgen sa...

Hade lite slir på tangenterna....:)och lite arbetsskadad är man ju så jag vill ju att svenskan ska vara rätt......

Hoppas skolforum gav dej något nyttigt och att du nu kan njuta av ledigheten utan allt Pimmande....Pim 3 är riktigt rolig att göra och nu jobbar jag på med Pim 4.....:) Givetvis ska jag njuta av lovet också!