fredag 12 juni 2009

SOMMARLOV....i alla fall för eleverna...

Nu har eleverna gått på sitt sommarlov, och min nia har slutat för gott på Apel....
Det kändes lite vemodigt när jag skulle försöka mig på ett litet lyckönskningstal idag.
Jag kan inte säga att tiden med klassen varit problemfri...nej, snarare tvärt om.
Men jag kommer verkligen att sakna dem och deras sätt att inta ett klassrum.

Vi hade en helt underbar avslutning i kyrkan med alla niorna. Eleverna hade största delen av programmet, musik och sång varvat på ett underbart sätt, tack vare min mentorkollega musikläraren. Tack för att vi fick en sådan njutbar stund!!

Nu är det en avslutningskväll med kollegor som gäller, vi ska spela Mölkky, återkommer om det nästa gång...

Snart börjar mitt sommarlov också =)

3 kommentarer:

femfemman sa...

Och visst känner man lite vemod, varje gång det är skolavslutning.... Speciellt när man lämnar en klass, då sitter vemodskänslan i flera dar.
Men nu ska jag förhoppningsvis träffa min klass ett år till - i sexan - och det är verkligen en förändringens tid..... Spännande - och lite osäker .... eleverna blir ofta lite annorlunda i sexan. Barnet blir tonåring.....

Bodil sa...

Vad spännande då ska både jag och du ha varsin sexa!!
Det är första gången jag har den årskursen. Blir kul att jämföra om det är skillnad, antingen de går på högstadiet eller mellanstadiet. Det är nog klart att det spelar roll, men på vilket sätt??

Visst är det vemodigt att lämna klassen, men det är samtidigt skönt att man lyckats lotsa dem ända hit.

Ha en skön helg, det ska jag och njuta av ledigheten =)

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt att du också får sommarlov snart:)
Kram Lallis