måndag 15 juni 2009

Sista dagen på terminen....

I morgon är det sista dagen som jag jobbar på riktigt....ska visserligen till jobbet en stund på onsdag för att lägga schema, men det är lite extra tid. Sedan är det dags för sommarlov.
I morgon kommer mitt arbetslag hit och då ska vi skriva kvalitetsredovisningen. Jag föreslog att vi kanske skriver lättare när vi får lite miljöombyte...
Vi ska även jobba på vår likabehandlingsplan, vilken ska uppdateras och omformuleras. Idag hade vi en mycket bra föreläsning om detta, den hölls av av genuspedagoger, de var verkligen proffsiga och födde många tankar hos de flesta av oss. Därför känns det skönt att börja skriva även på den när man har det i färskt minne.

När de väl är skriven kommer några av oss att basta och bada innan de åker hem.

Men allt är inte roligt just nu, det finns övertalighet inom kommunen, så idag var det en av mina kollegor som gick från skolan utan att ha något annat jobb...det känns tufft och mycket ledsamt.
Hon har varit på en intervju på en friskola idag, så jag håller nu alla tummar jag har för att det ska gå bra .

Annars är det lugnt och skönt, nu börjar jag komma in i den vanliga lunken igen, efter student och allt annat,.
Vi har förresten köpt två Higland cattle, vi har haft sådana djur tidigare men sålde dem när Gudrun hade raserat alla staket som vi satt upp. Men nu har styrkan kommit tillbaka för att sätta upp staketen på nytt och då är det de bästa djuren till att hålla rent från sly.

3 kommentarer:

anna-lena sa...

Vilka härliga djur! Förra sommarn var vi i Skottland, och trodde då att vi skulle se MASSOR av highland cattle i sin rätta omgivning. Vi såg EN - och han fanns på "fel ställe" - för turister.....

bollebygdsbo sa...

Skönt att även ditt sommarlov snart är ett faktum. :)

Har en ängel nu här hemma åt dig.

Unknown sa...

De är häftiga de där djren med lång lugg. Hos oss betar det bara vanliga bruna, svarta och vita kossor. Det är grannen som har dem. Vi har bara en hund och ett antal katter, några med söta ungar.