måndag 6 april 2009

Påskvecka

Idag inleds stilla veckan, men det blir ingen stilla vecka för mig, jag har mitt lov nästa vecka.
Idag planerade vi lite skoj  för eleverna i arbetslaget på skärtorsdagen.

Vi ska ha bokfest, med utlottning av böcker och tipspromenad. Efter det ska vi kalasa på bakelser som jag och en klass i åttan ska göra grunden till på onsdagens hemkunskapslektion. Vi bakar rulltårta så gör vi bakelser på torsdagen som vi dekorerar med godisägg och kycklingar, mums. Som avslutning på aktiviteten ska vi sjunga karaoke, det har vi gjort förut och det är uppskattat av både elever och lärare. 
Vi inleder med att vi lärare drar igång med något som kallas norsk kakaoke, det går till så att en person sitter mer hörlurar där det strömmar ut musik, personen som hör musiken ska sedan nynna låten och alla andra ska gissa vilken låt det kan vara. Det ska vi lärare göra, så vi tror att de inser att det är inte så farligt att göra bort sig. Det är något man får bjuda på 

När jag kom hem efter konferensen var maten färdig så det var bara att sätta sig och njuta av den goda maten, mums säger jag bara.
Det var så härligt ute när maten var uppäten så jag hängde ut tvätt och promenerade/joggade en sväng. Väl hemkommen igen var det plantering av krukor som gällde, de första för i år. 
Här ser du resultatet  =)

  

Inga kommentarer: