lördag 18 april 2009

Bollebygdsbesök

Idag har jag och mellandottern varit och hälsat på hos mina föräldrar. Hon hade inte tidigare varit i deras nya hem, de bor nu på äldreboende med stort rum och riktigt kök med plats för matbord. De behöver inte ha mer plats nu när de får hjälp med allting. Det var roligt att se dem så pigga och positiva för allt de får. Då känns det även skönt att lämna dem efter besöket, jag vet att de har det bra på alla sätt.

Vi åkte småvägar av alla slag dit idag, det är sååå vackert överallt nu, när det börjar grönska. Så vi satt i bilen och njöt och kommenterade roliga ortsnamn och andra saker.

Vi handlade med oss gottisfika i Skene, och det var jättegott. Sedan handlade vi även blommor till en försenad födelsedag för mamma. De blev fina i köksfönstret. =)

Nu har jag varit hemma en stund men nu är det dags att ge sig av igen, vi ska "gå på lokal".
Vi ska på logdans som inleds med proffslagad mat.

Just denna kvällen går i en av ägarnas minne, hon gick bort tidigare iår och nu har de kväll för att minnas henne. Det känns helt naturligt för oss att vara där i kväll.



2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Känns bra att läsa detta inlägg - du förstår varför. :)
Tack

Ellas Inspiration sa...

Jag är sugen på en fotoutmaning trots att trissen inte blir av så jag drog igång en egen idag.. Häng gärna med!

http://ellasinspiration.blogg.se/2009/april/fotoutmaning-vartecken.html

Mvh

Karin