måndag 30 mars 2009

Måndagskväll

Idag har jag haft gympan för sista gången denna terminen. Vi brukar sluta måndagen innan påsk, men så fort sommartiden kommer försvinner folket från inomhusaktiviteter, då är de härligare att vara ute. Eftersom jag inte var med förra veckan, då var jag och lyssnade på Stefan Einhorn, trodde de att det var sista gången idag, vilket det alltså blev =)
De hade nämligen köpt ett helt underbar bukett med blommor till mig, det får man verkligen tacka för, alltid lika roligt att få blommor. 


Innan hade vi vår lagkonferens på Motormuseet i Ullared, det var trevligt att gå omkring och titta på alla dessa fina bilar och motorcyklar. Det finns även en gammal handelsbod uppbyggd inne i museet, som utställningsföremål, men ändå så roligt att titta på alla gamla burkar och förpackningar. Göran Karlsson var en samlare av stora mått har jag förstått efter detta besöket. Det kommer att bli fler gånger, det kan jag lova =)
Det är stängt på måndagar men det är en elevs förälder som står för det så hon öppnade för oss och fixade kaffe med gott dopp.
Vi pratade bara om trevliga saker idag, när vi var "borta", skönt att göra det någon gång.

Innan dess hade dagen varit som vanligt förutom att hälften av årskurs åtta är på prao i sammanlagt fyra veckor nu, så det blir bara en grupp på hemkunskapen+ lite extra planeringstid. Det är inte helt fel ;-)

Inga kommentarer: