lördag 7 februari 2009

Minisemester

Kom idag hem efter att ha varit på en minisemester i Malmö, tillsammans med min mans syster. Jag fick en biljett till Jesus Christ superstar, i födelsedagspresent av henne, vilket vi då var och såg igår. Jag säger bara , vilken föreställning, jag var helt tagen av denna tolkning av musikalen =)
Ola Salo spelar huvudrollen, och har gjort översättningen av alla texter själv, rollen som Jesus gör Ola med den äran! Men den man som spelar Judas, Patrik Martinsson, var den som gjorde starkast intryck på mig. Han har en otrolig röst och en  utstrålning av karaktären han gör som är helt otrolig. Slutscenen var helt magnifik, den glömmer jag aldrig! 


Jag har verkligen kopplat av hela tiden. Inte behövt tänka på biljetter eller bokningsnummer alls. Tack Monica! Det har varit ett underbart roligt dygn =) Vi hann även med att shoppa loss lite, det var ju rea, och vi bodde mitt i stan, tack Stefan! Jag fyndade en kappa, tre par skor och en blus, allt för drygt sexhundra kronor!! Kappan skulle kostat åttahundra bara den!! Snacka om fynd..... eller inte... jag vet inte, men jag tror det i alla fall!! Det är kläder jag eller flickorna kommer att använda =)

Nu har vi ätit nykokta havskräftor med gott bröd och god ost, samt druckit ett gott vin till....vad kan man mer begära...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadå, säger du att vi kommer använda kläderna säger vi inte nej ;)