lördag 28 februari 2009

Män som hatar kvinnor

Igår var jag på premiären av filmen Män son hatar kvinnor, och jag var där.
Den var verkligen jättebra, jag har läst alla böckerna och tänkte att det blir nog svårt att göra bra film av dessa. Men det hade lyckats så bra! Man kunde bara sjunka ned i fåtöljen och följa med i filmen. Nästan allt från boken var med, och Lisbeth var bara som den Lisbeth jag hade föreställt mig =)
jag hade även varit lite orolig för hur Michael Nyqvist skulle vara i rollen som Blomqvist, han har ju en och annan roll som är förknippad med just honom. Men det var heller inget man tänkte på, utan han var Michael Blomqvist helt enkelt.

Handlingen är ju stundtals väldigt våldsam, men det är ett mycket aktuellt ämne som det handlar om, och det skadar nog inte att vi alla får en inblick i hur det kan vara.

Jag rekommenderar er stark att titta på filmen, det går lika bra vare sig man läst böckerna eller ej. Gå och se den!!

Idag är det Falkenberg som gäller, ska ned i ett ärende och samtidigt hjälpa en god vän att flytta. Det blir lite tråkigt att flytta henne, för just i den lägenhet hon bor nu har vi i familjen haft förmånen att tillbringa några veckor förra sommaren. Den ligger på markplan så det var som att bo i ett hus, man kunde gå ut på uteplatsen och sätta sig. Nu ska hon bo på tredje våning och har bara en liten balkong. Men vi är fortfarande lika välkomna att bo hos henne =)


Inga kommentarer: