tisdag 6 januari 2009

Trettondagen

Började dagen med att gå och ta ut hästarna, hästtjejerna är/var på resande fot. Det ska tas på täcken och grimmor och sedan släppas ut. Idag var de inte medgörliga, buffade och gnäggade för att det inte gick fort nog. Innan jag gick ut till stallet hade jag satt på kaffe, så det luktade riktigt gott när jag kom in igen. 

Väckte maken och sa att vi får skynda på om vi ska hinna besöka kusinen innan vi hämtar dottern hos kompisarna i Halland. Vi åt en god frukost innan vi åkte iväg, samt sökte adresserna på hitta.se, så vi skulle hitta rätt. Vi åkte i ett vackert landskap på nya vägar, det är alltid roligt att se nya saker. Man får alltid tips och idéer om hur man kan göra huset eller trädgården lite roligare.

Tyvärr träffade vi inte kusinen, de var inte hemma när jag ringde, men nu vet vi var de bor i alla fall. Sedan var det dags att leta upp nästa adress, och den hittade vi med en gång. Där hämtade vi hem dottern och hennes kompis, de hade haft två underbara dagar hos sina fantastiska vänner.

Sedan var det bråttom hem för att jag skulle hinna äta innan jag skulle på turné med kören, det var tre olika framträdanden idag. Jag klarade av att vara med i den första kyrkan, sedan höll inte rösten och hostan tog över. Det var en envis förkylning jag åkt på, hela lovet mer aller mindre har jag mått lite halvdåligt eller heldåligt. Så det var synd att jag missade detta framträdande med...men men... jag kommer igen efter lovet vi har fram till 
slutet på januari ;)

Sitter just nu och våndas över mitt arbete som ska vara inne på måndag, det går trots allt lite framåt, man får vara glad för det lilla =)
Imorgon börjar jag jobba igen, det är med blandade känslor jag skippar mina sovmornar :o
Men det ska bli trevligt att träffa kollegorna igen, vi har trots allt riktigt roligt ihop :s

1 kommentar:

Katharina sa...

Känner igen det där med att inspireras av andras hus. Senaste är ett jättefint och juligt köksfönster jag såg på en av mina promenader. Nu gäller det bara att komma ihåg det till nästa år. =)

Lycka till med skrivandet.

Vi ses!