fredag 23 januari 2009

Årsmöte med jaktlaget

I kväll har jag varit på årsmöte med älgjaktslaget, roligt att träffas då många av dem bor längre bort. Vi har som tradition att alltid beställa smörgåstårta till denna kväll. Det är smidigt ingen behöver lägga ned tid på att laga mat. Men eftersom jag är enda kvinnan i laget så har lotten att ordna med mat och fika nästan alltid fallit på mig. Men i kväll behövde jag inte göra mer än äta det som serverades. Det var rökt lax, kokt potatis och sallad, jag säger bara, mums, så gott det var =) Det var en i laget som tyckte att det hade blivit lite snedfördelat, det där om vem som ska stå för att maten kommer fram på bordet. Han bor i Götet och har en kompis som själv byggt en rök, där han kan röka fisk i mängd. Det gick åt två och en halv laxsida till femton pers. Att jag dessutom fick ta med det som var över hem, till vår lördagskväll, gjorde ju inte saken sämre. Gotti gottgott. Glömde säga att det var en kall sås till som var helt underbar :) Tack för det, kära vänner!

Idag har jag dessutom varit på ett gym för första gången, ny lärdom ;) Det var riktigt trevligt ;p
tiden gick fort. Nästa gång ska jag pröva löpbandet. Idag var det en tjej som gick/sprang på det en timma, pust och stön.
Min ambition är att gå till gymet två gånger i veckan...får se hur länge jag kan hålla det...

Min klass åkte på en klassresa idag, med fyra föräldrar, hoppas att de får en rolig och fin helg. De åkte till Boda Borg i Sävsjö. Det är ett ställe där man jobbar med samarbetsövningar bl.a.
Jag längtar till måndag då jag träffar dem igen och de får berätta hur det gick. 
Men först ska jag verkligen njuta av helgen,  rättning av prov, strykning, tvätt, sortering av kläder, slingning av hår...... Men njuta ska jag i alla fall :D Jag är ju ledig!

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Det är alltid skönt de gånger man slipper fixa och laga mat - bara kan sätta sig vid ett dukat bord. :)

Fred har varit på Östra under natten som gick, han och Katharina.
Mer kan du läsa på min blogg.