måndag 26 januari 2009

Äntligen måndag =)

Då har helgen förflutit i ett lugnt tempo, det var riktigt skönt att inte stressa någonstans i helgen.
Jag har fått gjort det jag tänkte, förutom strykningen hm...får se när det blir tid till det ;)
Jag har även blivit blondare och klippt mig i en lite häftig frisyr.

Igår var vi på gammaldans och idag började jag med min gympa. Jag har gjort ett program som de kan klara utan att jag är närvarande, smart va? Det bygger på gemensam uppvärmning och sedan stationer som man jobbar med under tjugo minuter, sedan gemensam avslutning och nedvarvning. Det är alltid lite pirrigt innan man gjort det med gruppen första gången, hur ska de ta emot programmet? De tyckte att det var ett bra upplägg och jag kan fortsätta på samma sätt, pust, jag hade inte orkat göra ett helt nytt 50 min. program. Tack snälla för att jag slapp det =)

Idag jobbade vi med förberedelser till nationellt prov i svenska. Nu börjar det närma sig och de blir lite nervösa för hur de ska klara det. Vi har tre lektioner till att jobba med det innan det drar igång. På hkk gjordes det ugnspannkaka idag, allt gick enligt planerna, skönt :)

På konferensen fick vi lära oss om åtgärdsprogram och individuell utvecklingsplan. Det är riktigt intressant tycker jag, man lär sig nått nytt hela tiden. Idag fick vi som tips att man kan göra en bank med bra åtgärder, som man kan titta i när det står still i tankeverksamheten, kanonbra!!

Ikväll hade yngsta, och enda dottern som är hemma ikväll, fixat till smaskigt namnsdagsfika, det tackar man för, hon gav mig även en supersnygg keps. Växjödottern skickade ett sött kort och mellandottern kom in och sjöng klockan sex i morse. 
TACK för att ni finns =)

Vi såg en serie som river upp lite av det vi vill glömma, Stormen Gudrun, men serien verkar bra och jag kommer att fortsätta att titta på den. Men många tankar korsar hjärnan och en del stannar kvar en stund. Eftertanke kanske inte är dumt ibland, man tar så mycket för givet.


1 kommentar:

Moa sa...

Tjaa, säga detsamma :D Hoppas du använder din keps flitigt..;)