torsdag 22 januari 2009

Biodags =)

Ikväll ska jag och mannen gå på bio, kul. Vi är bjudna och då känns det dubbelt så roligt, eller hur ;)

Filmen vi ska se är Vi hade i alla fal tur med vädret, igen 
Den har väl inte fått lysande kritik, men det är bara roligt att komma ut och träffa lite nytt folk. Vi ska nämligen mingla lite innan =) Och som sagt det är gratis, så man har inte slängt ut pengar på något...

Återkommer med vad jag tyckte om filmen.

Nu har alla niorna på skolan sökt till gymnasiet, skönt att det är gjort, de var uppspelta och lite oroliga i dag. Men, men  man vet ju själv hur det kan vara när man är på väg till något nytt.
Det är bara att önska att de valt det program som de känner är rätt för deras del.

Nu är köket fullt av bakande och matlagande ungdomar, de är lediga imorgon och ska därför ha filmkväll här ikväll/natt ;)
De bakande ska åka till Munka imorgon och hälsa på den skolan de valde att lämna efter två veckor. Men de har kontakt med två underbara tjejer som bor i Tvååker. De bakar kakor för att bjuda sin förra klass på dem. Trevlig tanke och handling, tycker jag.

Jag håller fortfarande på att leta efter bra musik till gympan....hm.... letar vidare senare ikväll och imorgon. Vill ha både rock och nytt blandat med godingar som Sofia dansar go-go, Dagny och Lyckliga gatan .....så gammal är jag. Tack och hej!

Senare under kvällen: Filmen var inte bra, alldeles för överdriven och tjatig :(
Behållningen var att alla som var med där fick varsin mugg med popcorn, godispåse och dricka...tänk vad det prasslades, 109 pers. som tuggade och drack. Det var behållningen, jag säger som farmor sa, "det lägger sig på reva" på så sätt blev det behållning på två sätt =)


Inga kommentarer: