torsdag 4 december 2008

Badminton, pizza och kören ;)

Idag är det torsdag och det är en härlig dag på många sätt.
Jag börjar jobba senare, så jag hinner städa huset innan jag åker till jobbet.
Det är alltid skönt att komma hem till ett hus som är färdigstädat =)

Igår var jag i Bollebygd och flyttade mina föräldrar till en jättefin lägenhet i servicehuset där.
De har bott i en avlastningslägenhet där under ett par veckor, så flytten av dem personligen var inte så svår. Men alla fyra syskonen hjälptes åt att röja ur deras gamla lägenhet, oj vad det var mycket som fick slängas. Men jag tror att alla vi passade på att ta minnen ifrån barndomshemmet som betyder något för var och en av oss.
Vi plockade även ut saker som vi tror att våra barn uppskattar att få som minnen.
Det var en känslosam dag, även om jag inte trodde att den bli det. Men nu var det deras sista flytt till ett eget hem :(

Jag lät inte känslorna komma fram fören jag satt ensam i bilen på väg hem, då hoppades jag verkligen att de ska trivas i sitt nya hem och att de är nöjda med den hjälp de fått.

Jag har egentligen hjälpt till med det lilla, min storasyster som bor på samma ort har dragit ett oerhört tungt lass. Tack för det =) utan dig hade vi aldrig klarat det!

Idag var det personalumgänge efter jobbet, vi spelade badminton och beställde pizza som vi åt i hkk-salen. Jätteroligt och mysigt. Alla var överrens om att vi gör sådana saker alldeles för sällan. Skärpning på oss ;)

Efter det åkte jag direkt till körövningen, alltid lika roligt och uppiggande =))

Nu har jag packat för imorgon tar jag bussen till jobbet. Sedan kommer övriga hemavarande familjemedlemmar och plockar upp mig klockan elva för vidare färd till storstan, där vi ska köpa julklappar och sova på hotell. 

Det ska bli ljuvligt med lite avkoppling =)

Vi hörs på lördag då jag kan avslöja om det blev några klappar ;)

Lärdom idag, man borde hitta på roliga saker med kollegorna lite oftare =)
 (visste det redan, men man glömmer så fort)

Inga kommentarer: