söndag 30 november 2008

Söndagkväll

Nu har snart hela helgen gått och det har varit en intensiv helg med många olika saker på programmet.

Jag hann hem till vårt framträdande i kören igår, trevligt, roligt och härligt att stå där så många och sjunga tillsammans =)

Efter det var kvällsmaten färdig när jag kom hem, jag och maken åt ensamma en god måltid som han lagat ;)
Sedan var bastun på nytt uppvärm och den var även urstädad och det hade kommit in lite möbler och lampor & ljusstakar, jättemysigt! 
Så efter maten gick vi in i bastun och bara njöt av värme och tystnad, på det viset bedrev vi ca två timmar. Därefter åkte mannen och hämtade dottern som tillsammans med en kompis syr varsin julklänning i röd siden, de blir jättefina =) Tror att de blir klara imorgon, de har ritat och gjort mallar till dem helt själva. Bra gjort!

Efter bastun var det underbart att lägga sig och jag somnade så gott ;) Vaknade in ens när en dotter kom hem vid tvåtiden och inte hade någon nyckel. Väcktes vid kvart över tre då nästa dotter kommer hem och sticker in huvudet genom dörrhålet och säger "ja är hemma nu" skönt att veta att alla är på sina platser ;)

Det har varit en tradition i vår familj att jag går och bjuder alla döttrarna och maken kaffe på sängen den första advent. Då knackar jag på med brickan i hand och säger till dem att idag är det första advent och här kommer det lite kaffe/te och macka, samtidigt spelar jag Hosianna på cd-spelaren. Då är det advent för hela familjen!

Idag var det dop och körsång på programmet, gudstjänsten började redan klockan tio så det var dags att ge sig iväg direkt efter uppvaktandet. Jag åkte först, för kören skulle öva lite till.
Idag var det en ännu underbarare känsla att sjunga psalmerna och sångerna som handlade om advent, det var en fullpoängare, helt klart!

Vi var på Samuels dopfest till klockan två där hans mamma bl.a. sjöng en helt under sång till sin son, Tack Mia! När vi kom hem åkte jag och mannen upp till skogen för att släppa hunden och promenera. Jag skulle bara släppa hunden och sedan gå fem km hem, men när vi kom upp till skogen såg vi ett rådjur och då fick jag släppa hunden på det. Hon stack iväg efter fort som bara den, när jag stått och hört skallen i ett par minuter hör jag hur det rasslar till i skogen och ut på vägen kommer ett stort rådjur. Det stod helt stilla femton meter ifrån mig innan det började springa in i skogen åt det hållet där maken stod på pass. Två minuter senare small det, pang!
Jag vände bilen och åkte dit, där stod en stolt man som just skjutit ett rådjur =)
Men det var inte samma rådjur som jag såg, vi kunde alltså skjutit var sitt rådjur på samma gång, om jag haft bössan med ;) 

Sedan har kvällen förflutit lugnt, äldsta dottern åkte hem till sitt i Växjö och jag börjar jobba på uppgiften jag fick med hem från Halmstad igår, hm, det blir lite pill innan det blir klart förstår jag nu.

Vad har jag då lärt mig idag, jo att den känslan man har när man sjunger tillsammans och allt är lyckat, den kan man inte beskriva =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Å man tackar ;) Ja klänningarna blev så bra så braa :D:D