onsdag 26 november 2008

Skönsång

Jag har haft en supermysig dag, med lussekattsbak och julmusik med eleverna idag =)
En lektion hade jag med våra invandrade elever, den lektionen ger så mycket tillbaka, de är positiva och glada allihop och vill bara lära sig språket så fort det bara går. Ibland har jag dessa killar på hemkunskapen och de är så duktiga på att lag mat och frågar så fort de inte förstår. De är inte självsäkra eller så som många av de andra killarna i klassen de är ödmjuka och vill alltid göra rätt.

Idag hade jag med mig lussekatter hem i bilen, det luktade såå gott, jag längtar till julen nu ;)

När kvällen kommit tänkte jag och mannen åka till Gryteryd för att lyssna på skönsång av en en tjej som sjöng julsånger. Vi kom dit vid fem i sju, och tyckte att det var ovanligt mycket folk på plats och att de satt tysta och stilla. Då visade det sig att det antagligen började halv sju, de satt och lyssnade på en mycket vacker jullåt som spelades på tvärflöjt och piano. Pinsamt, alla tittade när vi kom in och satte oss =s Men vad gör det, trevligt var det iallafall och efter det var good fika :)

Lärdomen idag, kolla tidningen en extra gång när det verkligen börjar ;/
Eller vad säger ni döttrar, det är inte första gången precis...


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha knappas att det var första gången ;) Du har lyckats mer än en gång!!