fredag 7 november 2008

Glömska, styrka och helgtankar

Glömskheten ökar inte alltid mer åren har jag idag lärt mig.
De två yngsta döttrarna hade sedan en lång tid tillbaka lovat sin storasyster att lämna tillbaka en lånebok till biblioteket i Gislaved, de går på gymnasieskolan där. Men de har inte fått med sig boken på två veckor, vilket resulterade i att förseningsavgiften ökade för var dag. Idag bad vi yngsta dotter att ta med sig den när hon gick till bussen. -Nä det är bättre att S tar med den, hon har mer tid eftersom hon börjar sent och slutar tidigt, och så åker hon bil idag. -Okej då, sa hon, jag tar med den. Tror ni att hon kom ihåg den, nähä det gjorde hon inte. Jag skulle åka med maken till Gislaved under eftermiddagen så jag tänkte att då får väl jag ta med den. Tror ni jag kom ihåg den? Jajamänsan, glömskan har inget med ålder att göra =) Jag var även snäll och betalade skulden åt min dotter, hon är ju en fattig student nu.

Det som mer har hänt idag är att vi på jobbet har kommit på att man är starkare om man är många. Det visste vi väl innan men nu är det aktuellt igen. Vi kommer att sätta ned "våra fötter" och beskriva för cheferna vad vi inte klarar av utan att bli frustrerade. Alla, eller i allafall nästan alla kommer att hålla med om de punkter vi satt upp. Återkommer i frågan när vi satt ned fötterna!

Har idag haft fredagskänsla hela dagen, härligt att känna så. Hoppas att helgen blir härlig och rolig, ska ut med ett gäng i morgon och skratta, äta gott och dansa, hoppas bara att bussen kör oss ända hem =)

Inga kommentarer: