onsdag 12 november 2008

Bakat

Idag har det varit en härlig dag, med många skratt. Arbetet har flutit på som vanligt och jag har dessutom haft besök av en kär gammal  (tjugo år yngre än mig) kollega ;) Det är alltid roligt att träffa henne, det blir många skratt och galenprat. Jag kände att det var precis vad jag behövde denna dag. Tur att hon kom! 

I eftermiddag har jag haft två grupper med hemkunskap, denna eftermiddag är en bland de bästa i veckan. Egentligen har jag två eftermiddagar som ser ut på samma sätt, men på måndagen väntar en lagkonferens och då blir man helt slut innan dagen är över.  Annars tror jag att måndagen hade känts minst lika rolig. Idag gjorde de chili con carne, och alla blev nöjda med resultatet =)

Idag var det befriande att åka hem i dagsljus, ja,ja det kanske inte var helt ljust ute, men i allafall att åka hem i rätt tid och inte ha några utvecklingssamtal. När jag kom hem var det min tur att laga maten. Idag bjöd jag på stekt fläsk, potatis och bruna bönor, mums tyckte alla. Jag gjorde mig till lite extra och fixade dessutom en efterrätt, nyponsoppa med vispgrädde. Det satt som en smäck;)

När jag kom in till datorn såg jag att där låg en stor påse med nonstop, som var halväten. Jag vet att min man är svag för kakor med dessa godsaker i så jag letade upp ett nytt recept på nätet, och bakade dem. De var en halvseg chokladkakevariant som faktiskt var riktigt goda =)
Nu återstår det bara och se vad maken tycker om dem. 
Baka sådana kakor har jag lärt mig idag. Alltid något som är bra att kunna ;)

Inga kommentarer: