torsdag 27 november 2008

Adventspyntande och städning =)

Jag började, som vanligt på torsdagar, med att städa hela huset innan jag åkte till jobbet.
Idag var det extra roligt att göra det, då jag skulle pynta när jag kom hem.
Jag älskar den här tiden, förväntan och mysig stämning inomhus, och mörkt och ruggigt utomhus (just nu regnar det). Nu har vi nästan fyra veckor kvar till jul och det blir bara mysigare och mysigare, fler och fler ljus som tänds för varje dag, både levande och elektriska :)

Det finns en anledning till varför jag älskar torsdagar, kören övar då =) Idag var det ytterligare två nya män som kom och var med. Nu börjar den manliga sidan öka på rejält =) Idag var vi 29 stycken som sjöng för full hals. Det är advent, Fröjda dig, Dotter Sion fröjda dig, Nu är det jul igen, Koppången och När det lider mot jul (vilken är svårast) men vi kommer att fixa det innan vi ska sjunga upp.
Nu har vi två framträdande i helgen. Det blir lite körigt för min del på lördag, ska var på examination i Halmstad hela dagen och sedan samlas och sjunga klockan 18.00. men jag ska försöka hinna med både ock, vill man bara så går det! (hoppas bara inte det är halt)

Lärdomen för dagen är att om man ska sätta upp en ny ytterlampa och kapar kabeln kan jordfelsbrytaren slås ut. Så det blir till att ringa en elektriker ändå...

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Koppången är en av de finaste melodier jag vet.